Sider

torsdag, november 25, 2010

Lekeloft eller Litago

Jeg fryser. Også har jeg satt meg meget grundig inn i EØS-avtalen i dag. Det er jo forsåvidt noe jeg har planlagt å gjøre ganske lenge (les: ca tre år), men nå ble jeg nødt. Det er en av grunnene til at jeg elsker å ha eksamen i alle fagene jeg har gjennom semesteret, da må jeg faktisk lære pensum. Som skapfan av EU var det ganske interessant å se hvordan vi er knyttet til EU sånn rent praktisk.

Jeg fikk selvfølgelig noen slag mot synspunktet mitt, og til slutt kom jeg fram til at jeg ikke ser poenget i å søke om medlemsskap. Vi er jo allerede medlemmer på de aller fleste områder. Borsett fra avgjørelsene, de får vi ikke være med på. Jeg føler meg hensatt til barnehagen da vi bare fikk være tre om gangen på lekeloftet og vi var fire venner som ville opp dit. I tillegg hindrer vi verdenshandelens utvikling, gjennom bruk av komparative fortrinn, ved å holde oss utenfor. Den setningen fant jeg faktisk på selv, den er ikke avskrift fra boka, liksom! Sykt... Awesome!

På en annen side har vi det sikkert fint som det er. Den fjerde personen, som ikke fikk være med opp på lekeloftet, fikk leke med alle lekene som var nede i stedet - alene. I tillegg fikk han/hun yoghurt.

 
Nå er det ekstremt lenge siden jeg har spist Litago-yoghurt! Det er godt. I Bergen er det kaldt.

2 kommentarer:

  1. Anbefaler deg å sette deg inn i EU sin fiskeripolitikk. Se gjerne filmen "the end of the line" -you will be shocked - hard. Men fin fint det ja.. Skål for C :)

    SvarSlett