Sider

fredag, november 19, 2010

Goosebumps

Mens jeg stod på badet i dag tidlig fikk jeg beskjed av Henriette Lien (som for meg alltid vil være "Ninni") om å kle meg godt fordi det var hele 8 kalde. 

"Høhø, det er ingenting for meg som er oppvokst på det kalde Fjellet."

Derfor tok jeg på meg følgende:
- Bukse med ganske tynn strømpebukse under.
- Helt normal genser med singlet under.
- Min elskede supersværeboblejakke.
Dette er det samme som jeg har hatt på meg siden snøen kom i oktober, og det har fungert supert!
Det jeg ikke tok hensyn til (midt oppi min selvogde og skrytende tankegang) var luftfuktigheten. Jeg trodde jeg lærte dette i Bergen i fjor: -5 grader ved havet er som -15 hjemme. Som alltid har kunnskapen forlatt meg like fort som den kom.

For å si det på en pen måte: Jeg har nå hatt konstant gåsehud fra tåspissene og opp til nedre rumpeparti (hvor min supersværeboblejakke begynner) i snart to timer. Selv om jeg sitter inne blir jeg ikke kvitt ståpelsen på lårene, og det finnes ingen andre mulige årsaker til den ståpelsen. Tro meg, da hadde jeg ikke vært på skolen.


Hvor vil jeg med dette? Jo, hit:

Kjære mamma, kan jeg få penger til å kjøpe meg strømpebukser og skikkelige vintersko? Vær så snill? Jeg brukte nemlig opp studielånet på billett til årets største BI-fest.




BI barn leker best, spesielt i Hemsedal!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar