Sider

lørdag, desember 11, 2010

Markedsføring og prissetting

Dette innlegget er litt på overtid, mest fordi jeg har vært så heldig å få besøk i helgen! Heldigvis passer jeg også på å få inn litt pensum på bloggen, i og med at lesing egentlig er grunnen til at jeg stod opp klokka 0900 på en lørdag.

Det har vært diskutert, blant annet på VG, at det er alt for lite publikum på EM-kampene til Norge. De spiller tross alt på hjemmebane og det har vært knappe 3 000 tilskuere, når hallen har plass til rett under 10 000. Jeg skjønte først ikke hvorfor det var så lite folk. Enkelte hadde visst kommentert at det var helt feil å legge kampene til Lillehammer, de skulle gått i Oslo. Jeg syns det er fint at ikke alt foregår i Oslo jeg. Så jeg sjekket billettprisene, og så at de billigste billettene kostet rett under 300 kroner. Hvis jeg hadde hatt tid skulle jeg gjerne dratt på kamp, men man vil jo helst ikke sitte helt oppunder taket, og billetter til 300-700 kroner (for kun én dag) er jo helt vanvittig. Prisene ble heldigvis satt ned til 200 i går, og da var Håkonshall fullsatt! Dårlig tenkt av Norges Håndballforbund å sette prisene så ekstremt høyt. 

Sånn markedsføringsmessig er det også naivt å tro at håndballjentene selger seg selv. For det har knapt vært et ord om EM i mediene i løpet av høsten. Dette skulle jo vært årets aller største happening, alle elsker jo hpndballjentene! På en annen side er vi vant til å se dem på TV, og Harald og Bent er morsomme, derfor må det altså jobbes for å trekke folk opp av sofaen og til hallen. 

I tillegg savner jeg tiltak for de mindre velstående av oss. Hva med barne- og studentpriser? Da jeg gikk inn på billettservice fikk jeg beskjed om at det ikke fantes noe som het det. Unger lager liv og bråk, det har alle som noensinne har satt foten sin på et fly erfart. Hvorfor ikke invitere dem inn når det er ønskelig med litt mer liv?


MEN, prisene er satt ned og publikumstallene er oppe. Creds for at det i hvert fall ble gjort noe med det.


For at dette ikke skal bli et innlegg uten bilde, legger jeg inn et av gulljentene. Har stor tro på at de kan gjenta det i år!
 //dagbladet.no



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar