Sider

onsdag, desember 15, 2010

London!

Jeg føler det kommer nok et innlegg om eksamenslesing, men jeg er like lei av å snakke/skrive om eksamenslesing som jeg er av selve fenomenet.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle drømme meg til London i stedet. Siden jeg er over gjennomsnittet glad i planlegging er det lenge siden jeg begynte å tenke på akkurat hva jeg skal gjøre der, selv om det nok kommer til å gå stort sett i shopping. 



Dette er en selvfølge. Nå har jeg tilbragt godt over et år foran dataskjermen, mens jeg siklet på ting herfra. På tross av at jeg mener at internett (og da spesielt google) kan brukes til alt, er jeg ikke spesielt glad i å handle klær over nettet. Jeg liker å prøve først - hvilket betyr at det kan gå en stund mellom hver gang jeg kjøper noe fra topshop.


 For en bokorm som meg er dette himmelen. Jeg elsker å tusle rundt i bokhandler og bruke lang tid på å bestemme meg for hvilke som blir med hjem. Nettopp på grunn av tidsbruken min her, blir nok ikke dette reisefølget mitt sitt favorittsted. Han mener jeg er ubestemmelig og ser seg nødt til å ta sjefsavgjørelser stadig vekk. Jeg skjønner ikke helt hva han mener.



Billig, og ikke alltid like god kvalitet, men likevel et must. Er man student, så er man student. Spesielt liker jeg undertøysavdelingen, fordi den er full av farger og kvaliteten er ikke så verst.
Heldigvis er vi i London midt i uka, så vi kan gå på Primark uten å bli kjørt over av sure damer med stappfulle handlevogner.



Jeg har tenkt å ta rådet til Maren og ta turen innom Tate Modern. Her har jeg aldri vært, men alltid hatt lyst. Dette er et sted jeg kanskje må dra alene, men det er jo kult å gå alene på museum. Litt mystisk... eller noe.




 Selv om vi skal dit i januar, har jeg lyst til å forlenge julestemningen litt til med å se A Christmas Carol på Trafalger Studios. Den går helt til 8. januar, noe som passer oss perfekt. I tillegg er det superenkelt å bestille billettene over nettet før vi drar, så vet vi at vi får. 




Det er noe ekstra gøy med å sette seg ned på en Starbucks i stedet for Godt Brød. Kanskje er det bare det at siden Starbucks ikke finnes i Norge så er det en bekreftelse på at man er på tur. Tror kanskje det er litt derfor jeg er så glad i det, i tillegg elsker jeg de ulike smakene man kan få på kakaoen. Spesielt husker jeg de har hatt/har (?) en med hasselnøtter som var kjempegod! Tror kanskje det blir en kopp også. Jeg er ganske glad i kopper, spesielt etter at jeg begynte å lage kaffe selv (for ca et halvt år siden).




Hvis reisefølget mitt skal være med rundt på alle de stedene jeg har bestemt, må han få bestemme noen også. Da er jo ikke dette den verste han kunne valgt, akkurat. Sett bort fra skrekkhistoriene jeg har hørt om køene.



Jeg er ganske glad i kaker.


Ellers har jeg aldri kommet meg til Tower of London. Det burde man jo. Vi får se hva vi orker etter å ha spist så mye kake.


2 kommentarer:

  1. GOD TUR til London. Jeg elsker, elsker, elsker London! Hvis du liker Harry Potter kan du jo ta turen innom Kings Cross station og prøve å gå på platform 9 3/4. Ellers er ekte engelsk frokost digg :)

    SvarSlett
  2. Stemmer for neste år. Men gjerne dette året også, hvis du er i byen altså. Hoho.
    Harry Potter er egentlig et must hvis du liker bøkene. Bare å skylde på meg, jeg er ikke redd for C i det hele tatt faktisk.

    SvarSlett