Sider

tirsdag, februar 15, 2011

I dag: Tidlig start og tidlig slutt

En ting som irriterer meg mer enn det meste er dårlige forelesere. Spesielt klokka 08.30, når alle andre ligger god og varm under dyna. Der jeg egentlig burde ligge også. Noen goder skal man ha som student.

Poenget var: Jeg betaler for å gå på skolen, og derfor bør vi ha kompetente forelesere som har kontroll på faget og studentene sine. Jeg forventer faktisk at de har skaffet seg informasjon om hvilke studenter de skal forelese for, eller i det minste unngå å ta forbehold om hva studentene kan når de ikke har tatt seg bryet med å sjekke hvem de snakker til. Han jeg hadde fornøyelsen av å møte i dag tidlig bommet på begge områder. Han har åpenbart ikke gjort seg kjent med hvem som er i klassen sin, og i tillegg tar han forbehold om at alle sammen har hatt to fag som vi ikke er gjennom ennå. Det ene er vi i gang med, til hans forsvar, men det andre er pensum på tredje år. Når han da begynner å peke på folk og anklage dem for å være dumme, og foreleserne i de andre fagene fagene (som han mener vi har hatt) for å være inkompetente gidder jeg ikke være der lenger. Folk har til og med prøvd å si det til ham - kanskje hukommelsen hans ikke er helt på topp?

Gårsdagens positive sinnsstemning henger fremdeles litt i, og jeg har bestemt at dette er en fin ting, da fikk jeg nemlig litt fri i dag tidlig likevel! Så kan jeg bruke morgenen min til noe mer fornuftig, som for eksempel dette:


Eller sove. Eller sitte på facebook/twitter/bloglovin, som er det jeg egentlig har gjort i hele dag. Jeg bare retweete en kompis fra i dag:

"Fremdeles morkake til halvpris på ICA. Kjøpte en i solidaritet, så de slipper å kaste de. Nå blir det kakefest!"

Hurra! Twitter er morsomt. Kom dere på Twitter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar