Sider

onsdag, november 30, 2011

The exam and I

Eksamen bruker å gjøre meg hyperaktiv på facebook, finne nye serier jeg se akkurat der og da eller på andre måter få meg til å kaste bort tiden min på alt annet enn å lese. 

Akk, det var de gamle, norske dager! Denne høsten er jeg tilbake på barneskolen. Jeg løser oppgaver, leverer inn skrivelekser til læreren og står opp før halv åtte hver morgen. Jeg blir vurdert etter hva jeg gjør hver dag, hele semesteret. Derfor jobber jeg relativt jevnt og trutt, men aldri knallhardt. Lærer gjør jeg jo også av det, så absolutt. Kanskje BI burde revurdere metodene sine?

... På en annen side:
Dette får meg faktisk til å savne de tre siste dagene før eksamen på BI hvor hele gjengen satt sammen i felles panikk og presset inn så mye kunnskap som mulig fra en relativt pent brukt bok (les: uåpnet). Dessverre for meg er jeg best under sånt press. Jeg savner tidsfristen min og det fantastiske systemet hvor du strøk i hele faget hvis du hadde én dårlig dag på jobb, som tilfeldigvis falt på eksamensdatoen. Vurderer faktisk å ta opp igjen noen fag, bare for å ha muligheten til å kjenne på den syke følelsen etter endt eksamen; et langt utpust, og noen rolige minutter hvor du tenker at du klarte faktisk å gjennomføre - denne gangen også. For vi gjennomfører faktisk alltid, og som regel med glans!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar