Sider

søndag, august 14, 2011

Platja Barcelona

Sliten og svett, men fornøyd etter å endelig ha fått igjen glidelåsen på både kofferten og sekken som inneholder omtrent hele livet mitt. Vært en del andre ting å gjøre i det siste, så jeg har ikke tilbragt like mange timer sammen med Google som jeg pleier. Det har jeg gjort noe med i dag! Jeg har gjort viktig research om Barcelona, denne gangen har jeg begrenset meg til bystranden; 

Platja Barcelona

Fun facts:
  • Bystranden i Barcelona består egentlig av to strender. Den ene er Platja de la Barceloneta (på bildet over), og den andre er Platja de Sant Sebastià (bildet under).
  •  Rett overfor Platja de la Barceloneta ligger to skyskrapere som visstnok er veldig kjente. Jeg har ikke helt funnet ut hvorfor, men de heter i hvert fall Hotel Arts og Torre Mapfre. Jeg tror kanskje ikke at jeg kommer til å henge der så mye, men det er vel kjekt å vite likevel.
  • Stranda er gjennomsnittlig 89 meter bred, og til sammen er de to strendene 1 100 meter lang. Selv om det er noen mennesker er det altså sannsynligvis også plass til meg.
  • Det fins massevis av barer og restauranter overalt, så jeg tror jeg skal klare å kose meg litt her.
  • Ellers er det til tider ekstremt mange mennesker, men jeg er ganske glad i å stirre på fremmede gjennom solbriller og le litt av dem, så det skal vel gå bra det også.

Etter så mye research ble jeg sliten, også har jeg lovt mamma at jeg skulle lage middag. Tror ikke helt hun er klar over hvor trist matlagingen min er. Eller kanskje hun faktisk hadde lyst på knekkebrød? Tror faktisk jeg skal slå til med postei på i dag, til ære for mor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar